Artykuły, które otwierają umysł

Edukacja • Rozwój osobisty • Coaching

Zacznij tutaj

Produktywność

2978822643_488fd6019a

Photo by papilly

Ten wpis jest zbiorem najważniejszych artykułów na temat produktywności. Razem tworzą one jedną całość, która zrobi rewolucję w efektywności tego, jak pracujesz.

Z poniższych artykułów dowiesz się, jak zmienić swoje nawyki, aby wykonywać zadania skutecznie i szybko, jednocześnie utrzymując najwyższą jakość Twojej pracy. Poznasz też sposoby na to, jak efektywnie zarządzać swoim czasem. A działając szybciej i lepiej, zyskasz więcej czasu dla siebie!

 

Aby efektywnie wykonywać zadania, bez względu na ich charakter, potrzebujesz kilku rzeczy. Przede wszystkim odpowiedniego podejścia, tak abyś mógł skutecznie myśleć o tym, co masz do zrobienia. To jest absolutna podstawa, bo dzięki temu będziesz podejmować mądre decyzje. Po drugie, ważna jest pewna wiedza na temat tego kiedy zadania wykonujesz efektywnie, a kiedy nie. W tym zakresie zdobędziesz trochę teorii, a potem w celu wyciągnięcia wniosków zaczniesz obserwować samego siebie. Ostatecznie, przydadzą Ci się konkretne narzędzia- tak, abyś mógł je od razu wprowadzić w życie, sprawdzając to, czego nauczysz się poniżej we własnym doświadczeniu. Przeczytaj więc te artykuły i do dzieła!

Najpierw zadania najważniejsze

Jak zwiększyć produktywność, czyli najpierw duże kamienie – Słynna historia o profesorze, który pokazuje swoim studentom ciekawe i pouczające doświadczenie. Niech to będzie podstawa dla tego, jak myślisz o swoich zadaniach każdego dnia.

Zarządzanie czasem – Jakiego typu zadaniom poświęcasz najwięcej czasu w ciągu Twojego dnia? Czy są to ważne rzeczy, które rzeczywiście przybliżają Cię do osiągnięcia Twoich celów? Poznając matrycę Eisenhowera nauczysz się, jaka jest różnica między słowem „ważne” a „pilne”, co powinno stanowić fundament dla Twojego podejścia.

Rób jedną rzecz na raz – Multitasking, czyli wykonywanie wielu zadań jednocześnie nie jest dobrym pomysłem na to, aby szybko i z zachowaniem wysokiej jakości wykonywać swoje zadania. Dowiedz się jak oduczyć się tego nawyku i skupić się tylko i wyłącznie na jednym zadaniu w danej chwili.

Czas to pieniądz

Prokrastynacja. Jak przezwyciężyć chęć odkładania na później? – Gdy taka chęć nie pozwala zabrać Ci się za to co sobie zaplanowałeś, przydadzą się skuteczne rady na pozbycie się takiego nawyku. Krótko mówiąc, odłóż na później odkładanie na później.

Sztuka koncentracji – Aby jakość Twojej pracy była na najwyższym poziomie, potrzebujesz koncentracji ostrej jak brzytwa. Proponuję Ci skuteczne ćwiczenia, dzięki którym już po kilku dniach bez problemu skupisz się na tym, co masz do zrobienia.

Znajdź czas na robienie tego co kochasz – Konkretne sposoby na to, jak uporządkować swój dzień. W efekcie otrzymasz więcej wolnego czasu, który będziesz mógł poświęcić na to, co sprawia Ci największą przyjemność.

7 sposobów na porządek na biurku – Zabaaganione biurko to najbardziej niebezpieczny dystraktor, dlatego zadbaj o to aby przestrzeń i porządek pomagały Ci skupić się na aktualnie wykonywanym zadaniu.

Do dzieła!

Jak wyrobić w sobie nawyk w 30 dni? – Wyrobienie sobie dobrych nawyków to kolejny, duży krok w kierunku jeszcze większej efektywności. Bo kiedy pewne rzeczy wejdą Ci już w krew, będziesz mógł zająć się kolejnymi, ciągle się rozwijając i stając się lepszym.

Używaj list rzeczy do zrobienia – Gdy już wiesz co i jak, czas zapisać swoje zadania na kartce. Dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć co jest do zrobienia, a odchaczanie kolejnych zadań da Ci wiele satysfakcji i motywacji do dalszego działania!

Zen To Done – Część 1 | Część 2 | Część 3 – Skorzystaj z gotowego systemu produktywności, który swoją prostotą ułatwi Ci organizację swojego czasu i wszystkiego, co masz do zrobienia.

 

Które artykuły były Ci najbardziej pomocne?

Jeśli sposoby opisane w powyższych artykułach to dla Ciebie za mało lub potrzebujesz przewodnika, skorzystaj z mojego autorskiego, 15-dniowego programu rozwoju osobistego Life Architect BOX – Zarządzaj Swoim Czasem. To nowoczesne podejście do zarządzania czasem czerpiące z metod Coachingu, Neurolingwistycznego Programowania (NLP), a także najskuteczniejszych systemów do organizacji siebie w czasie, w tym Zen To Done. W programie opisuję krok po kroku swój własny system zarządzania sobą w czasie.

 

 

 

Zostaw komentarz

  • IrGewick

    Fajnie ,że to zebraleś , czasami przyda się pomotywować : ) Mógłbyś napisać jakiś post o hipnozie , bo chyba jeszcze nie było takiego tematu , a jest ciekawy.

  • Ja zauważyłam, że najlepiej pracuje mi się, kiedy wiem, że mam dużo czasu i na spokojnie mogę podejść do każdego zadania. Z drugiej strony cenię sobie czas wolny nie ze względu na to, że jestem leniem (wręcz przeciwnie, jestem typem pracusia :) ) ale dlatego, ze lubię mieć czysty umysł i jasność myślenia. Dzięki temu pracuję szybciej i wydajniej, wiec tak naprawdę odpoczynek przyspiesza moją pracę.

  • Damian

    Kiedyś faktycznie robiłem najważniejsze rzeczy w ostyatniej chwili, teraz staram sięwypisać rzeczy na kartce i ułozyć je w najwazniejszej kolejnosci. Pracuje mi sie fajnie kiedy mam czysty umysl, jestem po treningu i kiedy nie goni mnie az tak bardzo czas :)

  • Ja mam straszny problem z dotrzymywaniem terminów. Najlepiej czuję się kiedy żaden deadline nie wisi nade mną, inaczej dostaję jakiejś psychicznej blokady, która uniemożliwia mi wykonywanie obowiązków w takim tempie, w jakim potrafię. No, ale dla każdego coś innego stanowi przeszkodę. Kiedy ja nie mam terminów wszystko robię naprawdę szybko. W innym wypadku zwalniam. Sam się czasem zastanawiam z czego to wynika i jakoś do tej pory nie doszedłem do tego.

  • A ja wręcz przeciwnie – jak nic mnie nie goni to trudno mi się zabrać do roboty.
    Tak jak choćby z egzaminem na maklera (patrz mój blog) – od września miałem się już uczyć, materiały mam i kupę wolnego czasu a jakoś nie mogłem się dotąd zabrać porządnie do roboty.

  • @Agnieszka i @Damian
    Mi też lepiej pracuje się gdy mam czysty umysł i święty spokój, dlatego na realizowanie rzeczy najważniejszych poświęcam wczesny poranek. Budzę się o 5:30 więc spokojnie mogę popracować do południa.

  • matrix

    Witam
    jestem ciekaw Waszego zdania o moim pomyśle, który tworzę i modyfikuję kilkanaście lat, a skomercjalizowałem niedawno – za namową przyjaciół.
    Dopiero wtedy dowiedziałem się od userów że to coś jak gtd+covey+tracy+crm w pigułce
    I ktoś nawet powiedział że to spełnia kryteria Coveya organizera 4tej generacji, więc zobaczyłem się z Seanem Coveyem, oglądał, dopytywał, tłumaczyłem, nie mógl się nadziwić, wziął dla ojca.
    ja się na tym nie znam, ksiażek nie czytałem – jestem „naturszczykiem”
    zobaczcie napiszcie co sądzicie
    pozdrawiam
    Rafał

  • Jarek

    Matrix gdzie mogę się czegoś dowiedzieć na temat tego, o czym napisałeś powyżej? Nie podałeś żadnego linka lub ja go nie dostrzegłem :)

  • Pingback: 7 kroków do porządku na biurku | Zarządzaj swoim czasem()