Od wielu lat mam takie marzenie, aby dzieci na całym świecie kochały szkołę, do której chodzą. Aby była ona dla nich pełnym miłości Drugim Domem, w którym doświadczają wolności do bycia sobą, bliskości z ważnymi dla nich ludźmi i swobodnej przestrzeni do podążania za swoją ciekawością. Chcę się tutaj z Tobą podzielić moją wizją nowej szkoły demokratycznej i opowiedzieć o pierwszych krokach do jej zbudowania.

Mam na imię Michał. Mam żonę Marysię (poznaliśmy się na pierwszym roku studiów) oraz dwie przecudowne córki Aurelię (4 l.) i Rozalię (1 r.). W życiu podążam za swoją ciekawością, która kieruje mnie ku eksploracji najróżniejszych dziedzin. 

Jest kilka rzeczy, za które już zawsze będę wdzięczny: Rodzina. Moje córki. Przyjaciele, zdrowie, dom. Mój zespół w Life Architect - 18 unikalnych osobowości, które wkładają serce w organizowanie międzynarodowych szkoleń dla psychoterapeutów. Podróżowanie z grupami i tworzenie dla nich przestrzeni do pracy wewnętrznej z daleka od domu. Rodzinne podróże. 10 lat pisania tego bloga i napisanie wydanej w 2016 roku książki „Insight”. Przeszkolenie się w terapii IFS i organizacja oficjalnych szkoleń z IFS w Polsce. Wyjście z głowy i powrót do ciała dzięki pracy z odmiennymi stanami świadomości. Taniec. Życie, ze wszystkimi jego niespodziankami.

Jeśli chcesz mnie poznać nieco bliżej - zapraszam Cię na stronę o mnie.

1. Wprowadzenie

Chcę stworzyć szkołę, w której dzieci będą się czuć ważne, słuchane, wspierane i bezpieczne. Szkołę, którą pokochają.

Ponieważ wolność jest wartością definiującą mnie na wiele sposobów, oczywistym wyborem stała się edukacja demokratyczna. Wraz z powstającym zespołem ludzi pasjonujących się edukacją alternatywną chciałbym zacząć od jednej szkoły w Poznaniu, łącząc ideę wolnej edukacji z głębokim zrozumieniem psychologii dziecka i dostosowanymi do etapu rozwoju dzieci narzędziami psychoterapeutycznymi (w tym terapia ruchem, sztuką, naturą).

Chciałbym, aby zespół tworzący tę szkołę stworzył organizację turkusową, czyli strukturę opartą na zasadach pełnej równości, gdzie każdy ma taki sam poziom wpływu na podejmowane decyzje, nie ma hierarchii ani szefa, a współpraca opiera się na wzajemnym zaufaniu i samoorganizacji, spójnie z ideą edukacji demokratycznej.

Zapraszam Cię do poznania mojej obecnej wizji tej szkoły. Możesz czytać tę stronę od A do Z czytając kolejno wszystkie sekcje, lub rozwijać tylko te, które Cię najbardziej interesują.

2. Podstawowe założenia tej wizji +

3. Skąd u mnie zainteresowanie edukacją? +

4. Szkoła demokratyczna, czyli jaka? +

5. Dbanie o dobrobyt psychiczny i emocjonalny dziecka +

6. Narzędzia terapeutyczne w służbie edukacji demokratycznej +

7. Zabawa i wspieranie rozwoju dziecka +

8. Oceny? +

9. Podstawa programowa +

10. Zajęcia nie związane z podstawą programową +

11. Projekty +

12. Modelowanie postaw +

13. Opiekunowie +

14. Rodzice +

15. Konkrety +

16. Zespół +

Szkoła demokratyczna nie jest dla każdego dziecka i nie jest dla każdego rodzica, dlatego jeśli po przeczytaniu powyższej wizji szkoły nie czujesz silnego, wewnętrznego „TAK”, to istnieje duża szansa, że nie jest to miejsce dla Was.

Jeśli jednak to wewnętrzne „TAK” tam jest (i już wiesz, że tak łatwo nie da Ci ono spokoju), skorzystaj z poniższego formularza kontaktowego. Podziel się tym, co Cię w tej wizji porusza, a co widzisz inaczej. Daj znać, jeśli ten projekt Cię "woła" i chcesz się zaangażować. Poznajmy się!